Online marketing: Wat is Content Marketing?

Categorieën Blogs

Content marketing is helemaal in. De uitspraak: ‘’content is king’’ wordt op marketingbureaus over de hele wereld uitgesproken. Dat is niet zonder reden. Daarom vertellen we je in dit stuk waarom content marketing zo interessant is en zo goed gewaardeerd wordt.  Bij het bepalen van de online marketing strategie is het noodzakelijk om content marketing ook mee te nemen!

De basis van online content marketing

Bij content marketing maak je relevante content voor je doelgroep. Content die jouw klanten daadwerkelijk helpt of vermaakt. Content die zij zoeken, interessant vinden, lezen of bekijken en uiteindelijk zelfs delen. In plaats van de met content vergeleken vrij botte reclame uitingen maak je dus inhoudelijk interessante stukken en video’s die jouw klanten interessant vinden en graag willen bekijken. Zo maak je inzichtelijk waar je als bedrijf voor staat en wordt je door jouw klanten meer gewaardeerd.  

Het doel van online marketing

Uiteindelijk wil je niet alleen niceto-have content creëren voor jouw doelgroep. Het moet ook daadwerkelijk iets voor opleveren, anders is het de investering niet waard. Ten eerste zorgt online marketing er voor dat men over je praat en dat er iets is waarover ze mét jou kunnen praten. Zo ontstaat er interactie en binding met de doelgroep. Ten tweede kun je in de content ook calls to action plaatsen. Door consistent interessante content te creëren gaat jouw doelgroep je volgen. Ze raken daadwerkelijk verbonden aan jouw organisatie en zijn op die manier veel sneller bereid om in te gaan op jouw pogingen tot conversie.  

De winst  

Dat content marketing werkt blijkt wel uit de stijging in het gebruik van deze vorm. Dit is de afgelopen jaren exponentieel toegenomen. Ruim 75% van de marketeers die content marketing inzetten behalen een positief rendement. Nog meer marketeers denken dat content marketing de toekomst van het vakgebied is en maar liefst 39% van de Nederlandse bedrijven gaf aan in 2016 marketingbudget uit te geven en meer marketingbudget vrij te maken voor content marketing.  

Content marketing voor iedere organisatie 

Je kunt gemakkelijk zelf beginnen door op zoek te gaan naar de interesses van jouw doelgroep en experts binnen jouw organisatie content te laten maken die hen op basis daarvan aanspreekt, of een marketingbureau in de arm nemen. Hoe je ook aan de slag gaat met content marketing, de mogelijkheden op het gebied van ROI zijn gigantisch! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *